Case Study: Ανάλυση Ταμείου e-oro.gr

Το ταμείο είναι ένα από τα πιο κρίσιμα μέρη κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς επηρεάζει άμεσα την εμπειρία του χρήστη και τον ρυθμό μετατροπών (conversion rate). Σύμφωνα με έρευνες στο σύνολο των παραγγελιών που δεν ολοκληρώνονται οφείλονται κατά:

  • 61%: Τα επιπλέον κόστη (αποστολή, φόροι, τέλη) ήταν πολύ υψηλά
  • 35%: Δεν ήθελαν να δημιουργήσουν λογαριασμό
  • 27%: Η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς ήταν πολύ μεγάλη ή πολύπλοκη
  • 24%: Δεν μπορούσαν να δουν ή να υπολογίσουν το συνολικό κόστος της παραγγελίας από πριν
  • 22%: Ανέφεραν ότι η ιστοσελίδα είχε σφάλματα ή “έπεσε”
  • 18%: Δεν εμπιστεύονταν το ηλεκτρονικό κατάστημα για την ασφάλεια της πιστωτικής τους κάρτας
  • 16%: Ο χρόνος παράδοσης ήταν υπερβολικά αργός
  • 10%: Δεν θεωρούσαν την πολιτική επιστροφών δίκαιη ή ικανοποιητική
  • 8%: Δεν βρήκαν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής
  • 0.5%: Η πιστωτική τους κάρτα απορρίφθηκε

 

Το ταμείο του e-oro.gr

Στην περίπτωση του e-oro.gr, το ταμείο έχει σχεδιαστεί με έμφαση στη λειτουργικότητα, την ευκολία χρήσης, και την εμπιστοσύνη του πελάτη. Παρακάτω παρουσιάζουμε μια πλήρη ανάλυση του τι κάναμε ώστε να καλύψουμε κάθε πιθανή ανάγκη και πώς αυτό οδήγησε σε μία αύξηση της τάξης του 10% στο conversion rate του ταμείου σε σχέση με το παλιό ταμείο του ίδιου καταστήματος.

 

1. Mobile first approach

Δεν θα μπορούσαμε φυσικά να μην ξεκινήσουμε έχοντας στο μυαλό μας σαν πρώτη επιλογή τις κινητές συσκευές. Σχεδιάσαμε ένα ταμείο που είναι καθαρό, γρήγορο και εύκολα προσβάσιμο από κινητά και ταμπλετ

 

 

2. Γρήγορη Πληρωμή: Εύκολη ολοκλήρωση συναλλαγών

Το e-oro.gr έχει μια ευρεία γκάμα πελατών που δεν περιορίζονται γεωγραφικά στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη. Οπότε θα πρέπει να υποστηρίζει δημοφιλείς και σύγχρονες μεθόδους πληρωμής, όπως:

  • Google Pay και Apple Pay για άμεσες πληρωμές μέσω κινητών συσκευών.
  • PayPal Checkout, προσφέροντας εμπιστοσύνη και ταχύτητα.

Αυτές οι επιλογές μειώνουν τον χρόνο ολοκλήρωσης της παραγγελίας και προσελκύουν πελάτες που αναζητούν ευκολία και ασφάλεια.

 

3. Επιλογή μεταξύ μέλους και επισκέπτη

Προφανώς και είναι ενοχλήτικό να πρέπει να γίνει κάποιος μέλος σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να παραγγείλει. Η δυνατότητα ολοκλήρωσης παραγγελίας είτε ως επισκέπτης είτε ως εγγεγραμμένος χρήστης δίνει ευελιξία στους πελάτες. Η επιλογή αυτή εξαλείφει την πιθανότητα εγκατάλειψης παραγγελίας από χρήστες που δεν επιθυμούν να δημιουργήσουν λογαριασμό.

Αφήσαμε την επιλογή σύνδεσης σε εμφανές σημείο ώστε ο χρήστης να βρίσκει άνετα τον τρόπο σύνδεσης σαν μέλος.

Επίσης δώσαμε την δυνατότητα στον χρήστη να συνδεθεί μέσω των Google και Facebook κάνοντας την διαδικασία αυτή πιο εύκολη αλλά και πιο ασφαλή.

 

 

4. Εύκολη επιλογή τύπου παραστατικού

Αρκετές φορές οι πελάτες του e-oro.gr επιθυμούν τιμολόγιο για κάποια αγορά τους. Το e-oro.gr προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ Απόδειξης και Τιμολογίου με ένα καθαρό και απλό UI. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για B2B πελάτες που χρειάζονται άμεση πρόσβαση σε τιμολόγια.

 

 

5. Αποστολή σε διαφορετική διεύθυνση

Η δυνατότητα αποστολής σε διαφορετική διεύθυνση από τη διεύθυνση χρέωσης εξυπηρετεί πελάτες που κάνουν δώρα ή επιχειρήσεις που στέλνουν παραγγελίες σε τρίτους. Το ταμείο του e-oro.gr καλύπτει και αυτή την ανάγκη.

 

 

6. Πολλαπλές επιλογές πληρωμής

Η ανάγκη προσφοράς περισσότερους τρόπους πληρωμής στον πελάτη είναι πάντα τεράστια. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα eshop σαν το e-oro.gr και όταν γνωρίζουμε πως έως και το 40% των αγοραστών είναι πιθανό να εγκαταλείψουν την αγορά τους αν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαθέτει πολλαπλές επιλογές πληρωμής.

Αυτή τη στιγμή, το ταμείο του e-oro υποστηρίζει:

  • Αντικαταβολή για όσους προτιμούν πιο παραδοσιακές μεθόδους.
  • Πιστωτική κάρτα με δυνατότητα δόσεων.
  • Τραπεζική κατάθεση, με δυνατότητα επιλογής τράπεζας.
  • IRIS Payments για γρήγορες συναλλαγές.
  • Πληρωμή στο κατάστημα για τοπικούς πελάτες.
  • Klarna, δίνοντας την επιλογή πληρωμής σε δόσεις ή αργότερα.

Αυτή η πληθώρα επιλογών καλύπτει κάθε πιθανή ανάγκη και προτιμήσεις.

 

 

 

7. Ευέλικτες επιλογές αποστολής

Μία ακόμη ευελιξία του ταμείου του e-oro.gr αποτελεί η επιλογή του τρόπου αποστολής/παραλαβής των προϊόντων. Το ταμείο επιτρέπει επιλογή μεταξύ:

  • Παράδοσης στον χώρο του πελάτη.
  • Παραλαβής από το κατάστημα.
  • Παραλαβής από συνεργαζόμενα σημεία όπως:
    • Γενική Ταχυδρομική
    • Cleverpoint
    • Box Now

με έναν απίστευτα εύκολο και δυναμικό τρόπο. Αυτή η ευελιξία δίνει ελευθερία στους πελάτες να επιλέξουν τη βέλτιστη λύση.

 

 

8. Δυνατότητα συσκευασίας δώρου

Η επιλογή για συσκευασία δώρου προσθέτει μια προσωπική πινελιά στην εμπειρία του πελάτη, εξυπηρετώντας ιδιαίτερα αγορές για δώρα.

 

 

9. Δυναμικό summary παραγγελίας

Το δεξί τμήμα της σελίδας, όπου προβάλλεται το σύνολο της παραγγελίας:

  • Ενημερώνεται δυναμικά, βοηθώντας τον πελάτη να κατανοήσει τις αλλαγές που προκύπτουν από τις επιλογές του.
  • Περιλαμβάνει πληροφορίες κόστους και προστίθεται διαφάνεια στη διαδικασία.
  • Επιτρέπει στον χρήστη να κάνει διάφορες επιλογές όπως: Επιλογή τράπεζας για κατάθεση, επιλογή αριθμού δόσεων κτλ

 

 

10. Εύκολη εισαγωγή κουπονιών

Οι πελάτες μπορούν εύκολα να εισάγουν κουπόνια, γεγονός που βελτιώνει τη χρηστικότητα και ενθαρρύνει την επαναλαμβανόμενη αγορά.

 

 

11. Καθαρό περιβάλλον χωρίς περισπασμούς

Το ταμείο σχεδιάστηκε με έμφαση στη λειτουργικότητα και την απλότητα:

  • Έχουν αφαιρεθεί άσχετα στοιχεία που θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή του πελάτη.
  • Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός διατηρεί την εμπειρία πλοήγησης απλή και ξεκάθαρη.

 

 

12. Ενίσχυση της εμπιστοσύνης

Η χρήση λογοτύπων ασφαλείας και η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μέσω τηλεφώνου αυξάνουν την αίσθηση ασφάλειας.

 

 

13. Πρόσβαση σε βοήθεια

Η σελίδα διαθέτει εύκολη πρόσβαση σε βοήθεια μέσω τηλεφώνου, γεγονός που είναι κρίσιμο για πελάτες που μπορεί να χρειαστούν επιπλέον υποστήριξη. Χρονοπρογραμματισμένες συμβουλές και άλλες έξυπνες δυνατότητες βοηθούν τον χρήστη καθ΄όλη την διάρκεια της ολοκλήρωσης παραγγελίας

 

 

Συμπέρασμα

Το ταμείο του e-oro.gr είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα βέλτιστων πρακτικών σχεδίασης και λειτουργικότητας. Με την έμφαση στην απλότητα, την ευελιξία, και την ασφάλεια, δημιουργεί μια θετική εμπειρία χρήστη που αυξάνει τις μετατροπές. Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ πληρωμών, αποστολών, και η απρόσκοπτη πλοήγηση καθιστούν το ταμείο αυτό πρότυπο για τον κλάδο.